ZAČÁTEK
JAK TO ZAČALO?
PIERCE LANCE ENGINE
Prvotním impulsem byl fakt, že dosluhující Avie už nedokáže splnit emisní limity a nebude jí s největší pravděpodobností prodloužena technická. Sešli jsme se u piva a debatili co dál. Auto z HZS nedostupné, auto z Německa nebo jiného státu EU, buď vrak a nebo nedostupné ! Někdo z kluků napůl v legraci pronesl, že by bylo úžasné mít takovou tu klasickou ameriku s žebříkem.
Myšlenka to byla odvážná, ale nikoli nereálná...
Trocha hledání na internetu, stránky Palisade Park Fire Department a tam informace, že po dvaatřiceti letech dostanou nový vůz. Zeptali jsme se co budou dělat s tím starým a už se rozjela komunikace. Díky aplikaci WhatsApp jsme obdrželi několik fotografií a videí vozu. Chvilku trvalo vysvětlit kde je Česká republika a jak velké jsou Vrančice, ale i v dnešní době pořád platí dané slovo. Když jsme odeslali částku, aniž bychom měli smlouvu nebo nějaký dokument, stal se celý obchod záležitostí cti. Američtí hasiči se k tomu postavili čelem, sehnali chybějící majáky i federální sirénu a navrch přidali spoustu vybavení. Hadice, nářadí a kompletní dokumentaci k vozu. Po 7 měsících komunikace a 14ti denní plavbě vůz přijel na podvalu do Prahy. Jelikož do poslední chvíle jezdil ve službě udělala se jen údržba, vyměnily se olejové náplně, pneumatiky a vyleštil a zakonzervoval lak.
Na Tupláku 2022 se Pierce Lance Engine poprvé oficiálně představil veřejnosti. Nikdo z nás tehdy netušil že je to všechno jen začátek.
E-ONE 105 LADDER
V dubnu roku 2023 přišla od našich přátel z Ameriky jedna fotografie a v textu krátká otázka: Nechcete k enginu ještě tohle? Na fotografii se vyjímal šestadvaceti tunový obr s pětatřiceti metrovým žebříkem na střeše. Přesně to auto o němž jsme u piva tenkrát mluvili.
Plácli jsme si a začal závod s časem. Termínem byl výroční Tuplák. Stihli jsme to jen tak tak. V naší fotogalerii si můžete prohlédnout obrázky z cesty i průběh renovace laku a důkladnou údržbu.
HISTORIE
AMERICKÁ HISTORIE
PIERCE LANCE ENGINE
V roce 1988 zadalo město Bergen County pro hasičskou stanici Palisade Park FD v továrně na výrobu hasičských speciálů značky PIERCE výrobu vozu LANCE v provedení ENGINE se čtyřdvéřovou kabinou pro 10ti člennou posádku. Vůz je celý postaven na zakázku, od prvního tlačítka po umístění vývodů čerpadla, až po odstíny dvoubarevného laku. Zajímavostí je, že cena nového vozu byla v roce 1989 necelých 900 000 amerických dolarů. 1. dubna 1989 byl vůz slavnostně předán federálním hasičům v Palisade Park.Vůz zde věrně sloužil celých 32 let, než se vydal na dalekou cestu k nám do Vrančic.
E-ONE 105 LADDER
V Lehingtonu v polovině roku 1988 zadali výrobu 35 metrového žebříku, tentokrát v továrně E-ONE. Opět na zakázku postavený vůz s cenovkou 1 250 000 amerických dolarů. Celou dobu ve službě u jediného sboru a poté přes Bremerhaven k nám do Vrančic.
A PROČ
PROČ VRANČICE?
Nabízí se jednoduchá odpověď. Proč ne! Jsme jediný sbor dobrovolných hasičů v ČR, který takovou technikou disponuje. V republice jsou ještě další 3 kusy většinou starší US hasičské techniky, ale nikdo je neprovozuje v rámci SDH. Není to naše jediná vyjímečnost. Zápolení o Vrančický Tuplák s 30ti letou historií nebo cvičení s hákovými žebříky z roku 1905 jsou další naše zcela unikátní aktivity.
Jsme parta hasičů která je akční a umí za to vzít.
U. S. FIRE TRUCKS
U. S. FIRE TRUCKS
U. S. FIRE TRUCKS
PIERCE LANCE ENGINE
DÉLKA
10
METRŮ
VÁHA
13
TUN
KAPACITA
10
MÍST
ROK
1989
VÝROBY
VÝKON
450
KONÍ
SPOTŘEBA
45
LITRŮ
U. S. FIRE TRUCKS
E-ONE 105 LADDER
ROK
1989
VÝROBY
VÁHA
25
TUN
KAPACITA
7
MÍST
ŽEBŘÍK
35
METRŮ
VÝKON
475
KONÍ
SPOTŘEBA
75
LITRŮ
NAŠE NABÍDKA
CHCETE NÁS NA VAŠÍ AKCI?
NEJPRVE
SE PODÍVEJTE
NÁSLEDNĚ
SE ROZMYSLETE
PAK